Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

Σχετικά με την Π.Δ.Σ.


Κοινοτοπίες #1
του Πάνου Ντούλα
Κάλυμνος
Τετάρτη 10/11/2010
« 'Η στραβός είν' ο γιαλός ή στραβ' αρμενίζουμε » και άλλες ιστορίες για την ΠΔΣ
Βλέποντας τη διαταγή με Α.Π. 8794 που ήρθε προχτές (04-11-2010) στα σχολεία τηςΔωδεκανήσου σχετικά με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, αναρωτιέται κανείς για τη λογική μετην οποία κινείται η υπηρεσία, από τα κατώτερα κλιμάκια μέχρι τα ανώτερα.
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή, ας θυμηθούμε ότι το (σωστό) αντισταθμιστικό μέτρο της ΠΔΣ, αφού πρώτα υπονομέυτηκε με διάφορους τρόπους (με τον υποδιπλασιασμό του μη καταβαλλόμενου ωρομισθίου στους μόνιμους, την απαγόρευση άλλης
απασχόλησης στους ωρομίσθιους, την καθυστερημένη έναρξή της, την απίστευτη γραφειοκρατική επιβάρυνση του
υπεύθυνου-σχεδιαστή, τη μη καταβολή των δεδουλευμένων, κτλ κτλ ) ουσιαστικά καταργήθηκεφέτος από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου χωρίς μάλιστα ιδιαίτερες αντιδράσεις.
Τώρα, 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έρχεται ένα έγγραφο στα σχολεία της Δωδεκανήσου την Πέμπτη 4-11-10 με το οποίο η Διεύθυνση ζητάει να πληροφορηθεί τον αριθμό των ενδιαφερόμενων μαθητών, τον αριθμό των διαθέσιμων ωρών κάθε μόνιμου εκπαιδευτικού στο σχολείο «που δε συμπληρώνει ωράριο» ή «που επιθυμεί υπερωριακή απασχόληση», την αξιολόγηση από τους διδάσκοντες της «αναγκαιότητας λειτουργίας» της ΠΔΣ
(sic) κτλ κτλ .

Ερωτήματα:
· Γιατί το έγγραφο έρχεται στις 4-11-2010, 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Δε γνώριζαν οι συντάκτες ότι πλέον είναι αργά και ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν βρει πλέον αλλού την «ενισχυτική», δηλ στην παραπαιδεία; Γιατί το έγγραφο δεν ήρθε στις αρχές ή έστω στα τέλη Σεπτέμβρη;
· Μπορεί και να ’ναι τυχαίο μπορεί και όχι. Το έγγραφο έχει ημερομηνία 04-11-2010. Ζητάει το εξής: « Παρακαλούμε να μας δηλώσετε μέχρι αύριο τις ανάγκες του σχολείου σας σε ΠΔΣ για το έτος 2010-2011»Δηλ ένα έγγραφο με ημερομηνία Πέμπτη 04-11-2010 (3 μέρες πριν από τις εκλογές) ζητάει από τα σχολεία-εκλογικά κέντρα τις ανάγκες για ΠΔΣ την Παρασκευή 05-11-2010 (ημέρα στην οποία τα σχολεία τα έχει η Αστυνομία για τις ανάγκες των εκλογών); Αρπακολλισμός ή κάτι άλλο;
· Ο “διαθέσιμος αριθμός ωρών του εκπαιδευτικού προσωπικού” ακούγεται σαν αστείο σε μια χρονιά που οι διορισμοί υποδιπλασιάστηκαν με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να αναγκάζονται να κάνουν μάθημα με 30 παιδιά στοιβαγμένα μες στην τάξη.
Πού τον είδαν οι συντάκτες το “διαθέσιμο αριθμό” και τη δυνατότητα των συναδέλφων;;
· Τι σημαίνει “αξιολόγηση αναγκαιότητας λειτουργίας της ΠΔΣ”;;; Εδώ η
Διεύθυνση δίνει ως απάντηση ένα παράδειγμα. Αντιγράφουμε: “ πχ μεγάλη ανάγκη διεξαγωγής προγράμματος ΠΔΣ καθώς δεν υπάρχουν  φροντιστηριακές εναλλακτικές για τους μαθητές” (!) .Δηλ η Υπηρεσία θεωρεί πως τα αντισταθμιστικά μέτρα αγωγής ΔΕΝ είναι ιδιαίτερα αναγκαία όπου υπάρχουν φροντιστήρια;
· Οι προσλήψεις πώς θα γίνουν, αν αξιολογηθεί ότι υπάρχει «αναγκαιότητα
λειτουργίας» αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα των συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου ήυπερωριακή απασχόληση;;; Προφανώς, ΔΕ θα γίνουν…
· (Ρητορική ερώτηση) Κονδύλια υπάρχουν ή οι συνάδελφοι θα δουλέψουν πάλι απλήρωτοι για μήνες και χρόνια;;;
Η ενισχυτική διδασκαλία δε γίνεται με υπολείμματα-πασαλείμματα ωρών. Ούτε με λογιστικές αλχημείες και λογικές συμπληρωματικές της παραπαιδείας. Γίνεται, μεταξύ άλλων, με μαζικούς, αξιοκρατικούς και έγκαιρους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών με
πλήρη εργασιακά και άλλα δικαιώματαΚαι γίνεται για όλα τα παιδιά που έχουν
ανάγκη. Γίνεται δηλαδή με μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση από αυτή που
επιχειρεί(αν επιχειρεί καθόλου) η Υπηρεσία. Αλλιώς, είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μια
εμβαλωματική και προσωρινή λύση στα πλαίσια μιας ρημαγμένης αΔΝΤης εκπαίδευσης ή,
στη χειρότερη, συνειδητός εξωραϊσμός σε τοπικό επίπεδο μιας κατά βάθος αποκρουστικής
πολιτικής κρυμμένη πίσω από το προσωπείο του «Πρώτα ο μαθητής».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου